Jak pracovat efektivněji

 

Nepracujte více, ale chytřeji. Čas sice nenatáhnete, ale je pár věcí, které můžete udělat, abyste ho při práci využívali efektivněji. Podělím se s vámi o tipy, které se mi osvědčily. Často jsou to maličkosti, které ale udělají obrovskou změnu – obzvlášť, když jich vyzkoušíte hned několik.

Výhody vám popíšu hlavně z pozice copywritera a správce sociálních sítí, ale jsem si jistá, že budou užitečné ať už na počítači děláte cokoli.

 

Pořiďte si druhý monitor

Jedna z největších změn, která mi šetří čas každý den je pořízení externího monitoru. Jeho nezbytnost si uvědomím pokaždé, co pracuji odjinud, než z domova. A i když se to samozřejmě dá, externí monitor vám ušetří spoustu proklikávání a práce je s ním příjemnější a přehlednější.

Kdy ho nejvíc ocením?

  • Při plánování obsahu, kdy mám na monitoru otevřený plán a na druhé obrazovce plánovací program, do kterého obsah překlápím.
  • Při psaní textů, kdy mám na jedné obrazovce podklady a výpisky a na druhé obrazovce píšu vlastní text.
  • Při přípravě grafiky v Canvě, kdy si na jedné obrazovce dát podklady, moodboard + inspiraci a na druhé už tvořím.

 

Naučte se psát všemi deseti

K prvnímu tipu se váže ten druhý, který také udělá obrovskou změnu. Ať už pracujete s jakýmkoli textem, je fajn, když můžete koukat na obrazovky a ne do klávesnice. Naučte se psát všemi deseti. Je to jednodušší, než to vypadá. Na internetu je spousta programů, které vás tím provedou, je to dovednost, která se vám bude vždycky hodit a v rychlosti vaší práce to udělá obrovský rozdíl.

 

Poznejte své klávesové zkratky

Jednoduché a účinné – klávesové zkratky vám ušetří překlikávání i hledání a já si bez nich práci nedokážu představit.

 

Plánujte předem

Bez plánu se ztrácím, přeskakuju, nejde mi to. Největším pomocníkem mi je online Asana, kterou využívám jak ve verzi pro počítač, tak jako aplikaci. Píšu si tam dlouhodobé i krátkodobé úkoly. Podle úkolů na další den si pak sestavím konkrétní plán i s časem. Na mě funguje, když si do plánu dám i prostor na oběd nebo na cvičení, zkrátka osobní věci. Nemám pak tendenci tyto úkoly upozaďovat na úkor práce.

 

Zautomatizujte, co se dá

Vážně nemusíte dělat všechno sami. Jsou věci, které se dají zautomtizovat? Reporty v Excelu? Automatické vystavování stejných faktur každý měsíc? Upomínky nezaplacených faktur? Neztrácejte čas tím, že se budete chtít věnovat všemu. Pak vám zbyde méně času na ty opravdu důležité úkoly, které posouvají vaše podnikání kupředu.

 

Stejné úkoly dělejte najednou

Ukážeme si to na příkladu obsahového kalendáře. Myslíte si, že je efektivnější publikovat obden jeden příspěvek, nebo si rozplánovat všech 15 příspěvků najednou? Tenhle trik vám ušetří spoustu času i starostí, jakmile si totiž najdete systém (například si všechny příspěvky naplánujete prvního v daném měsíci), víte, že máte hotovo, nestresujete se, že jste možná něco zapomněli a neděláte věci naněkolikrát.

 

Vypněte si upozornění

Telefon může být hodně velkým rozptylovačem, který vás nutí neustále přeskakovat a ztrácet koncentraci. I pro mě je to někdy těžké. Kdy třeba? Když musím jít na Instagram účet svého klienta a musím “projít” přes svůj osobní účet. Zaručeně na mě vyskočí krásná fotka, vtipné video nebo cokoli jiného, s čím bych mohla promrhat 30 minut jak nic. Telefon si ráda dávám do tichého režimu, někdy dokonce do režimu letadla a sáhnu po něm až když se mi to hodí.

Tak co na tipy říkáte? Průběžně vám je budu do článku doplňovat, ale už teď dám ruku do ohně za to, že vám opravdu zefektivní vaši práci. Držím palce, ať se to podaří!